Feeniks-lehden oikaisuja ja korjauksia

Feeniks 3/2017

Feeniks-lehden 3/2017 artikkelissa Myrskykuulumisia on peräti kolme virhettä. Sivulla 9 vasemmanpuoleisessa palstassa väitetään, että Sarja-Myrskyn siivekkeen salko olisi metallia. Ei, sekin on puuta. Saman sivun oikeanpuoleisessa palstassa väitetään, että Patrian lentokonehitsaaja Rauno Pylvänäinen olisi hitsannut pakoputket Tikkakoskella. Ensinnäkin lentokonehitsaajan nimi on Rauno Pylväläinen ja toiseksi hitsaustyö tehtiin Hallissa. Nimivirhe on myös sivun 10 kuvatekstissä.

Artikkelin kirjoittaja pahoittelee kiireessä syntyneitä virheitä ja erityisesti lentokonehitsaaja Rauno Pylväläisen nimivirhettä, sillä sama virhe on tehty aiemmassakin Myrskykuulumisia -artikkelissa.

Feeniks 3/2015

Feeniks-lehden 3/2015 yhdistyssivussa (sivu 2) on Berliinin ILA 2016 -näyttelyyn liittyvien jäsenmatkojen yhteyteen pujahtanut vuosilukuvirhe. Oikea vuosiluku on tietysti 2016.

Feeniks 1/2014

Feeniks-lehden 1/2014 artikkelissa Karhu 48b OH-KUA:n viimeiset nousut ja laskut sivulla 32 on kuvateksti painettu liian tummalla, jolloin tekstin lukeminen on vaikeaa. Ohessa kuva ja kuvateksti (kuvaa klikkaamalla saat suurennettua kuvaa). Feeniks-lehden toimitus pahoittelee tapahtunutta.

karhu48_feeniks_2014-1_bw_pieni.jpg

Tauno Lotvonen hinaa Karhu 48B:llä Kyösti Paavilaista PIK-5:llä Rautavaaralla vuonna 1968. Kuvan otti Pentti Tikka, joka kuoli 1972 purjelento-onnettomuudessa. Kuva: via Matti Kuosmanen