Tänään tehdään huomisen ilmailuhistoriaa!

Ilmailumuseoyhdistys ry on vuonna 1969 perustettu valtakunnallinen yhdistys, jonka tarkoituksena on ylläpitää ja lisätä harrastusta suomalaisen ilmailun historiaan, sen kehitysvaiheisiin ja lisätä suomalaisen ilmailuhistorian tunnettavuutta sekä tukea resurssiensa puitteissa suomalaisten ilmailumuseoiden toimintaa.

Tarkoitustaan yhdistys toteuttaa toimeenpanemalla ilmailun historiaa koskevia tutkimuksia, järjestämällä ilmailuaiheisia esitelmätilaisuuksia, retkiä, juhlatilaisuuksia sekä muita vastaavankaltaisia tilaisuuksia.

Yhdistys harjoittaa myös alan julkaisutoimintaa (julkaisee mm. neljä kertaa vuodessa ilmestyvää ilmailuhistoriallista Feeniks-aikakauslehteä), sekä avustaa suomalaisia ilmailumuseoita vapaaehtoistyön ja muun avustustoiminnan muodossa mahdollisuuksiensa mukaan.

Yhdistyksen jäseneksi voi liittyä kuka tahansa ilmailuhistoriasta kiinnostunut. Jäsenhakemuksen voi ladata yhdistys-sivulta.